Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,1 %1 694 00065 %
Yle TV213,4 %10,5 %1 692 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 140 00044 %
Yle yhteensä44,2 %37,8 %1 969 00076 %
MTV314,0 %19,2 %1 758 00068 %
Sub3,8 %4,3 %1 328 00051 %
AVA1,3 %1,5 %806 00031 %
C More Total2,6 %2,1 %369 00014 %
MTV yhteensä21,8 %27,0 %1 970 00076 %
Nelonen7,6 %10,1 %1 632 00063 %
Jim3,1 %3,4 %1 092 00042 %
Liv1,6 %1,9 %952 00037 %
Hero1,4 %2,0 %763 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,3 %1 824 00070 %
TV53,1 %3,3 %1 187 00046 %
Kutonen3,0 %3,1 %988 00038 %
Frii1,3 %1,4 %646 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC0,6 %0,6 %552 00021 %
Discovery Networks Finland9,2 %9,2 %1 505 00058 %
FOX2,7 %2,3 %918 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %837 00032 %
Fox Networks Group6,2 %4,5 %1 182 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %124 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %494 00019 %
Muut4,0 %3,2 %624 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 226 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.