Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,9 %1 651 00064 %
Yle TV213,3 %10,8 %1 653 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 113 00043 %
Yle yhteensä44,0 %37,8 %1 926 00074 %
MTV314,1 %19,1 %1 718 00066 %
Sub3,8 %4,2 %1 297 00050 %
AVA1,3 %1,5 %795 00031 %
C More Total2,6 %2,0 %360 00014 %
MTV yhteensä21,8 %26,9 %1 925 00074 %
Nelonen7,6 %10,0 %1 598 00062 %
Jim3,1 %3,5 %1 070 00041 %
Liv1,6 %1,9 %932 00036 %
Hero1,4 %2,0 %744 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,4 %1 786 00069 %
TV53,0 %3,2 %1 159 00045 %
Kutonen3,0 %3,1 %968 00037 %
Frii1,3 %1,4 %633 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %75 0003 %
TLC0,6 %0,6 %540 00021 %
Discovery Networks Finland9,2 %9,1 %1 469 00057 %
FOX2,7 %2,3 %898 00035 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %818 00032 %
Fox Networks Group6,2 %4,5 %1 156 00045 %
AlfaTV0,5 %0,9 %482 00019 %
Muut4,1 %3,3 %622 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.