Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,1 %3 345 00068 %
Yle TV211,6 %9,1 %3 143 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 202 00045 %
Yle yhteensä43,4 %36,4 %3 774 00077 %
MTV316,4 %21,8 %3 474 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 438 00050 %
AVA2,0 %2,0 %1 738 00035 %
C More Total1,7 %1,3 %559 00011 %
MTV yhteensä23,5 %28,8 %3 819 00078 %
Nelonen8,1 %10,9 %3 168 00065 %
Jim3,1 %3,5 %2 076 00042 %
Liv2,5 %2,6 %2 037 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 426 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,7 %3 552 00073 %
TV52,9 %3,0 %2 257 00046 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 671 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 307 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %112 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 210 00025 %
Discovery Networks Finland9,0 %8,8 %2 906 00059 %
FOX2,4 %2,1 %1 669 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 425 00029 %
Fox Networks Group5,0 %3,8 %2 160 00044 %
AlfaTV0,6 %0,9 %940 00019 %
Muut3,2 %2,5 %1 085 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 275 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.