Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,1 %3 269 00067 %
Yle TV211,6 %9,1 %3 073 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 152 00044 %
Yle yhteensä43,4 %36,4 %3 687 00075 %
MTV316,4 %21,8 %3 391 00069 %
Sub3,4 %3,7 %2 378 00049 %
AVA2,0 %2,0 %1 694 00035 %
C More Total1,7 %1,3 %545 00011 %
MTV yhteensä23,5 %28,8 %3 728 00076 %
Nelonen8,1 %10,9 %3 091 00063 %
Jim3,1 %3,5 %2 026 00041 %
Liv2,5 %2,6 %1 987 00041 %
Hero1,3 %1,7 %1 394 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,7 %3 467 00071 %
TV52,9 %3,0 %2 202 00045 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 629 00033 %
Frii1,8 %1,9 %1 276 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %109 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 180 00024 %
Discovery Networks Finland9,0 %8,8 %2 835 00058 %
FOX2,4 %2,1 %1 625 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 390 00028 %
Fox Networks Group5,0 %3,8 %2 104 00043 %
AlfaTV0,6 %0,9 %916 00019 %
Muut3,2 %2,5 %1 054 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 175 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.