Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %24,0 %1 718 00069 %
Yle TV210,3 %7,6 %1 568 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 099 00044 %
Yle yhteensä42,7 %34,9 %1 933 00078 %
MTV318,6 %24,2 %1 807 00073 %
Sub3,0 %3,2 %1 174 00047 %
AVA2,6 %2,5 %937 00038 %
C More Total0,9 %0,6 %219 0009 %
MTV yhteensä25,2 %30,6 %1 970 00079 %
Nelonen8,8 %11,7 %1 630 00065 %
Jim3,0 %3,4 %1 006 00040 %
Liv3,4 %3,3 %1 108 00044 %
Hero1,2 %1,5 %674 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,9 %1 832 00074 %
TV52,8 %2,7 %1 107 00044 %
Kutonen1,2 %1,3 %702 00028 %
Frii2,3 %2,3 %668 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,0 %1,8 %668 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,4 %1 460 00059 %
STAR Channel2,2 %1,9 %781 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %605 00024 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 018 00041 %
AlfaTV0,6 %1,0 %451 00018 %
Muut2,5 %2,0 %491 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 205 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.