Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,5 %1 225 00086 %
Yle TV210,7 %9,1 %1 084 00076 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %874 00061 %
Yle yhteensä41,4 %36,0 %1 282 00090 %
MTV315,1 %19,7 %1 199 00084 %
Sub3,6 %3,9 %863 00061 %
AVA2,1 %2,3 %677 00048 %
C More Total1,6 %1,1 %181 00013 %
MTV yhteensä22,4 %27,0 %1 252 00088 %
Nelonen8,8 %11,6 %1 082 00076 %
Jim3,0 %3,2 %736 00052 %
Liv2,8 %2,9 %765 00054 %
Hero1,9 %2,4 %620 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,1 %1 177 00083 %
TV53,5 %3,3 %852 00060 %
Kutonen2,6 %2,5 %671 00047 %
Frii2,2 %2,2 %560 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC1,2 %1,2 %450 00032 %
Discovery Networks Finland10,3 %9,8 %1 036 00073 %
FOX2,4 %2,0 %617 00043 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %578 00041 %
Fox Networks Group5,4 %4,0 %790 00056 %
AlfaTV0,4 %0,6 %347 00024 %
Muut3,5 %2,4 %346 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 340 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.