Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,5 %1 197 00084 %
Yle TV210,7 %9,1 %1 059 00074 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %854 00060 %
Yle yhteensä41,4 %36,0 %1 253 00088 %
MTV315,1 %19,7 %1 171 00082 %
Sub3,6 %3,9 %843 00059 %
AVA2,1 %2,3 %659 00046 %
C More Total1,6 %1,1 %176 00012 %
MTV yhteensä22,4 %27,0 %1 223 00086 %
Nelonen8,8 %11,6 %1 056 00074 %
Jim3,0 %3,2 %717 00050 %
Liv2,8 %2,9 %746 00052 %
Hero1,9 %2,4 %605 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,1 %1 149 00081 %
TV53,5 %3,3 %831 00058 %
Kutonen2,6 %2,5 %653 00046 %
Frii2,2 %2,2 %546 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC1,2 %1,2 %439 00031 %
Discovery Networks Finland10,3 %9,8 %1 010 00071 %
FOX2,4 %2,0 %601 00042 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %563 00040 %
Fox Networks Group5,4 %4,0 %770 00054 %
AlfaTV0,4 %0,6 %338 00024 %
Muut3,5 %2,4 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 309 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.