Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %32,6 %1 117 00095 %
Yle TV211,6 %8,8 %994 00085 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %843 00072 %
Yle yhteensä54,3 %45,5 %1 126 00096 %
MTV317,8 %24,9 %1 057 00090 %
Sub1,7 %1,8 %685 00059 %
AVA1,6 %1,4 %533 00046 %
C More Total1,3 %1,1 %145 00012 %
MTV yhteensä22,4 %29,1 %1 078 00092 %
Nelonen5,5 %7,7 %913 00078 %
Jim1,9 %1,9 %612 00052 %
Liv1,8 %1,9 %631 00054 %
Hero0,8 %1,1 %414 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,7 %976 00083 %
TV51,9 %2,0 %665 00057 %
Kutonen1,2 %1,5 %463 00040 %
Frii1,6 %1,9 %420 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC1,0 %1,0 %384 00033 %
Discovery Networks Finland6,6 %6,8 %808 00069 %
FOX1,3 %1,1 %450 00038 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %425 00036 %
Fox Networks Group3,2 %2,3 %597 00051 %
AlfaTV0,9 %1,6 %452 00039 %
Muut2,4 %2,0 %341 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 136 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.