Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %32,6 %1 092 00093 %
Yle TV211,6 %8,8 %971 00083 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %824 00070 %
Yle yhteensä54,3 %45,5 %1 101 00094 %
MTV317,8 %24,9 %1 033 00088 %
Sub1,7 %1,8 %668 00057 %
AVA1,6 %1,4 %521 00045 %
C More Total1,3 %1,1 %141 00012 %
MTV yhteensä22,4 %29,1 %1 053 00090 %
Nelonen5,5 %7,7 %892 00076 %
Jim1,9 %1,9 %599 00051 %
Liv1,8 %1,9 %617 00053 %
Hero0,8 %1,1 %405 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,7 %954 00081 %
TV51,9 %2,0 %649 00055 %
Kutonen1,2 %1,5 %452 00039 %
Frii1,6 %1,9 %410 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC1,0 %1,0 %374 00032 %
Discovery Networks Finland6,6 %6,8 %788 00067 %
FOX1,3 %1,1 %439 00037 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %414 00035 %
Fox Networks Group3,2 %2,3 %582 00050 %
AlfaTV0,9 %1,6 %440 00038 %
Muut2,4 %2,0 %332 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 111 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.