Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,5 %738 00053 %
Yle TV213,1 %9,7 %788 00057 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %390 00028 %
Yle yhteensä25,3 %21,0 %969 00070 %
MTV315,3 %19,0 %878 00064 %
Sub6,3 %6,8 %654 00047 %
AVA2,6 %2,8 %411 00030 %
C More Total2,3 %1,7 %169 00012 %
MTV yhteensä26,5 %30,2 %1 033 00075 %
Nelonen11,5 %14,5 %830 00060 %
Jim5,8 %6,9 %562 00041 %
Liv3,6 %3,6 %491 00036 %
Hero1,6 %1,8 %311 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %26,8 %975 00070 %
TV54,2 %4,3 %564 00041 %
Kutonen3,4 %3,1 %433 00031 %
Frii1,7 %1,6 %261 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %39 0003 %
TLC1,9 %1,7 %287 00021 %
Discovery Networks Finland12,1 %11,3 %785 00057 %
FOX4,9 %4,2 %450 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %335 00024 %
Fox Networks Group8,2 %6,3 %578 00042 %
AlfaTV0,2 %0,3 %115 0008 %
Muut4,5 %3,8 %289 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 182 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.