Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,8 %758 00055 %
Yle TV213,2 %9,6 %807 00058 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,8 %400 00029 %
Yle yhteensä25,6 %21,2 %992 00072 %
MTV315,3 %19,1 %898 00065 %
Sub6,2 %6,7 %666 00048 %
AVA2,6 %2,8 %414 00030 %
C More Total2,5 %1,8 %176 00013 %
MTV yhteensä26,5 %30,4 %1 057 00076 %
Nelonen11,4 %14,3 %843 00061 %
Jim5,5 %6,5 %567 00041 %
Liv3,5 %3,6 %500 00036 %
Hero1,7 %1,9 %322 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,1 %26,2 %993 00072 %
TV54,3 %4,3 %576 00042 %
Kutonen3,5 %3,1 %442 00032 %
Frii1,7 %1,6 %265 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %40 0003 %
TLC1,9 %1,7 %293 00021 %
Discovery Networks Finland12,2 %11,5 %806 00058 %
FOX4,9 %4,2 %459 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %344 00025 %
Fox Networks Group8,3 %6,4 %591 00043 %
Music TV0,7 %0,4 %104 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %120 0009 %
Muut4,3 %3,6 %288 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.