Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %32,6 %1 117 00095 %
Yle TV211,3 %8,5 %994 00085 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %845 00072 %
Yle yhteensä54,1 %45,1 %1 125 00096 %
MTV318,0 %25,0 %1 058 00090 %
Sub1,6 %1,8 %686 00059 %
AVA1,5 %1,3 %535 00046 %
C More Total1,3 %1,1 %145 00012 %
MTV yhteensä22,5 %29,2 %1 079 00092 %
Nelonen5,6 %7,8 %917 00078 %
Jim1,9 %1,9 %614 00052 %
Liv1,9 %1,9 %633 00054 %
Hero0,8 %1,1 %415 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,8 %978 00084 %
TV51,9 %2,0 %669 00057 %
Kutonen1,3 %1,5 %467 00040 %
Frii1,6 %1,8 %423 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC1,1 %1,0 %387 00033 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,8 %810 00069 %
STAR Channel1,3 %1,1 %456 00039 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %427 00036 %
Disney Finland3,2 %2,4 %603 00051 %
AlfaTV0,9 %1,6 %457 00039 %
Muut2,4 %2,0 %345 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 135 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.