Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,2 %1 778 00071 %
Yle TV212,1 %8,3 %1 653 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %1 195 00048 %
Yle yhteensä45,2 %37,5 %2 001 00080 %
MTV317,8 %22,9 %1 846 00074 %
Sub2,8 %3,1 %1 283 00051 %
AVA2,5 %2,2 %1 005 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %170 0007 %
MTV yhteensä23,4 %28,4 %1 999 00080 %
Nelonen7,4 %9,7 %1 680 00067 %
Jim2,8 %3,1 %1 075 00043 %
Liv2,6 %2,4 %1 070 00043 %
Hero1,4 %1,9 %779 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,1 %1 873 00075 %
TV53,0 %3,2 %1 191 00048 %
Kutonen1,3 %1,4 %833 00033 %
Frii2,2 %2,3 %795 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC2,8 %3,0 %771 00031 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,1 %1 561 00062 %
STAR Channel2,3 %2,3 %843 00034 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %688 00028 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 115 00045 %
Paramount Network0,2 %0,1 %130 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %543 00022 %
Muut2,5 %2,2 %500 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.