Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-5/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,0 %1 842 00069 %
Yle TV212,5 %8,3 %1 759 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %1 218 00045 %
Yle yhteensä45,1 %37,3 %2 121 00079 %
MTV317,8 %23,0 %1 942 00073 %
Sub2,8 %3,1 %1 331 00050 %
AVA2,4 %2,2 %1 019 00038 %
C More Total0,4 %0,3 %191 0007 %
MTV yhteensä23,5 %28,6 %2 107 00079 %
Nelonen7,5 %9,7 %1 761 00066 %
Jim2,8 %3,1 %1 104 00041 %
Liv2,5 %2,4 %1 095 00041 %
Hero1,4 %1,9 %790 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,1 %1 969 00074 %
TV53,0 %3,2 %1 224 00046 %
Kutonen1,3 %1,4 %856 00032 %
Frii2,2 %2,2 %805 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0002 %
TLC2,8 %3,0 %784 00029 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,1 %1 612 00060 %
STAR Channel2,3 %2,3 %866 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %705 00026 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 148 00043 %
Paramount Network0,2 %0,1 %131 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %550 00021 %
Muut2,6 %2,3 %544 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.