Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 221 000
Viikot: 1-4/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %34,7 %1 193 00097 %
Yle TV217,4 %10,4 %1 114 00091 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,5 %1 001 00082 %
Yle yhteensä57,2 %49,5 %1 198 00098 %
MTV317,1 %24,9 %1 154 00094 %
Sub1,8 %2,3 %789 00064 %
AVA1,4 %1,1 %613 00050 %
C More Total0,7 %0,7 %153 00013 %
MTV yhteensä20,9 %29,1 %1 168 00095 %
Nelonen3,8 %5,3 %985 00080 %
Jim1,9 %1,7 %715 00058 %
Liv1,2 %1,3 %665 00054 %
Hero0,7 %0,9 %516 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %9,2 %1 064 00087 %
TV51,9 %1,6 %749 00061 %
Kutonen1,7 %1,1 %561 00046 %
Frii1,6 %1,7 %495 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %21 0002 %
TLC1,9 %1,3 %514 00042 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,1 %898 00073 %
STAR Channel1,1 %1,2 %468 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %530 00043 %
Disney Finland3,5 %2,7 %680 00056 %
Paramount Network0,1 %0,1 %113 0009 %
AlfaTV1,2 %1,7 %630 00051 %
Muut2,0 %1,8 %291 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 203 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.