Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-39/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,3 %1 620 00062 %
Yle TV215,0 %11,3 %1 573 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 032 00039 %
Yle yhteensä45,3 %40,2 %1 860 00071 %
MTV315,1 %20,5 %1 648 00063 %
Sub3,8 %4,5 %1 182 00045 %
AVA1,6 %1,5 %782 00030 %
C More Total1,9 %2,2 %347 00013 %
MTV yhteensä22,4 %28,7 %1 829 00070 %
Nelonen6,2 %7,9 %1 441 00055 %
Jim2,8 %2,7 %970 00037 %
Liv1,2 %1,4 %816 00031 %
Hero1,0 %1,4 %639 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,4 %1 639 00063 %
TV53,8 %3,2 %1 096 00042 %
Kutonen2,9 %2,6 %895 00034 %
Frii1,3 %1,3 %606 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,0 %1,0 %542 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,3 %1 386 00053 %
STAR Channel2,5 %2,1 %759 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %743 00028 %
Disney Finland5,7 %4,4 %1 053 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %687 00026 %
Muut4,9 %4,2 %713 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 150 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.