Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 1-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %11,9 %644 00045 %
Yle TV213,3 %10,1 %667 00047 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %263 00019 %
Yle yhteensä26,6 %23,4 %870 00061 %
MTV320,1 %23,3 %737 00052 %
Sub6,9 %7,0 %501 00035 %
AVA2,4 %2,3 %282 00020 %
C More Total2,1 %2,5 %137 00010 %
MTV yhteensä31,5 %35,1 %880 00062 %
Nelonen9,3 %12,1 %641 00045 %
Jim2,8 %2,5 %327 00023 %
Liv2,4 %2,5 %319 00022 %
Hero1,1 %1,5 %194 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,6 %776 00055 %
TV54,8 %4,9 %430 00030 %
Kutonen3,2 %3,1 %294 00021 %
Frii2,0 %1,8 %193 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC3,8 %3,1 %232 00016 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,1 %613 00043 %
STAR Channel5,2 %4,4 %335 00024 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %219 00015 %
Disney Finland7,6 %6,4 %426 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,0 %4,5 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 126 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.