Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 1-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 388 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,4 %3 256 00061 %
Yle TV213,2 %10,5 %3 121 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 976 00037 %
Yle yhteensä43,1 %38,8 %3 794 00071 %
MTV320,3 %24,8 %3 399 00064 %
Sub4,0 %4,2 %2 242 00042 %
AVA2,6 %2,7 %1 608 00030 %
C More Total1,4 %1,4 %653 00012 %
MTV yhteensä28,4 %33,1 %3 745 00070 %
Nelonen7,2 %9,2 %2 901 00054 %
Jim2,1 %1,7 %1 650 00031 %
Liv1,6 %1,7 %1 634 00031 %
Hero0,9 %1,2 %1 095 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,9 %3 293 00062 %
TV53,0 %2,9 %2 025 00038 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 482 00028 %
Frii1,8 %1,6 %1 173 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 127 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %2 655 00050 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 336 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 247 00023 %
Disney Finland4,5 %3,4 %1 884 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %3,0 %1 274 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 388 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.