Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,3 %1 694 00067 %
Yle TV212,9 %7,9 %1 551 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 075 00043 %
Yle yhteensä43,8 %37,4 %1 907 00075 %
MTV321,8 %26,4 %1 748 00069 %
Sub2,9 %3,2 %1 064 00042 %
AVA3,0 %3,1 %897 00035 %
C More Total0,8 %0,8 %266 00011 %
MTV yhteensä28,5 %33,4 %1 893 00075 %
Nelonen7,9 %11,2 %1 518 00060 %
Jim1,6 %1,2 %807 00032 %
Liv2,0 %2,1 %916 00036 %
Hero0,8 %1,1 %559 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,6 %1 690 00067 %
TV53,1 %2,9 %1 036 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %660 00026 %
Frii2,0 %1,9 %618 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC3,1 %2,6 %648 00026 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,8 %1 357 00054 %
STAR Channel1,4 %1,4 %639 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %569 00023 %
Disney Finland3,1 %2,6 %902 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,6 %587 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 174 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.