Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 1-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,9 %1 701 00067 %
Yle TV211,8 %7,7 %1 534 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 057 00042 %
Yle yhteensä43,1 %36,8 %1 910 00076 %
MTV322,6 %27,2 %1 757 00069 %
Sub2,9 %3,1 %1 047 00041 %
AVA3,0 %3,0 %881 00035 %
C More Total0,9 %0,9 %267 00011 %
MTV yhteensä29,4 %34,2 %1 895 00075 %
Nelonen7,9 %11,1 %1 498 00059 %
Jim1,6 %1,3 %799 00032 %
Liv2,0 %2,1 %911 00036 %
Hero0,8 %1,1 %549 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,6 %1 674 00066 %
TV53,1 %2,9 %1 026 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %650 00026 %
Frii2,0 %1,9 %607 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC3,0 %2,5 %632 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 343 00053 %
STAR Channel1,4 %1,3 %624 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %557 00022 %
Disney Finland3,0 %2,5 %888 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,6 %575 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 178 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.