Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 1-21/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,7 %1 756 00065 %
Yle TV212,2 %7,7 %1 636 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 084 00040 %
Yle yhteensä43,1 %36,7 %2 025 00075 %
MTV322,5 %27,2 %1 837 00068 %
Sub2,9 %3,1 %1 094 00041 %
AVA3,0 %3,0 %894 00033 %
C More Total0,9 %0,9 %282 00010 %
MTV yhteensä29,2 %34,2 %1 993 00074 %
Nelonen8,1 %11,2 %1 577 00058 %
Jim1,6 %1,2 %814 00030 %
Liv2,0 %2,2 %930 00034 %
Hero0,8 %1,1 %554 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,7 %1 762 00065 %
TV53,1 %3,0 %1 056 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %664 00025 %
Frii2,0 %1,8 %614 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC3,0 %2,5 %643 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 391 00052 %
STAR Channel1,4 %1,3 %640 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %564 00021 %
Disney Finland3,0 %2,5 %909 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,6 %622 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 322 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.