Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 1-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,8 %1 718 00064 %
Yle TV212,0 %8,1 %1 600 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 046 00039 %
Yle yhteensä43,0 %37,0 %1 985 00074 %
MTV322,6 %27,1 %1 800 00067 %
Sub2,9 %3,2 %1 074 00040 %
AVA3,1 %3,2 %882 00033 %
C More Total0,9 %0,8 %267 00010 %
MTV yhteensä29,5 %34,3 %1 956 00073 %
Nelonen7,9 %10,8 %1 526 00057 %
Jim1,7 %1,3 %796 00030 %
Liv2,1 %2,2 %909 00034 %
Hero0,8 %1,1 %547 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,3 %1 717 00064 %
TV53,1 %2,9 %1 033 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %642 00024 %
Frii2,1 %1,9 %600 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC3,0 %2,5 %626 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 364 00051 %
STAR Channel1,4 %1,4 %623 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %544 00020 %
Disney Finland3,0 %2,5 %886 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,5 %592 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 285 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.