Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 1-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,4 %31,9 %1 211 00095 %
Yle TV213,7 %9,9 %1 097 00086 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,7 %932 00073 %
Yle yhteensä51,8 %45,5 %1 224 00096 %
MTV320,9 %26,3 %1 172 00092 %
Sub2,2 %2,5 %744 00058 %
AVA2,4 %2,5 %667 00052 %
C More Total1,2 %1,1 %207 00016 %
MTV yhteensä26,7 %32,4 %1 186 00093 %
Nelonen5,9 %8,2 %986 00078 %
Jim1,8 %1,4 %651 00051 %
Liv1,3 %1,4 %655 00052 %
Hero0,6 %0,8 %444 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,8 %1 052 00083 %
TV52,2 %2,1 %737 00058 %
Kutonen1,5 %1,1 %529 00042 %
Frii1,6 %1,7 %499 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,4 %445 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,5 %881 00069 %
STAR Channel0,7 %0,7 %433 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %493 00039 %
Disney Finland2,9 %2,1 %647 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,2 %373 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.