Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 272 000
Viikot: 1-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %31,8 %1 206 00095 %
Yle TV214,3 %10,9 %1 090 00086 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %919 00072 %
Yle yhteensä52,1 %46,4 %1 220 00096 %
MTV320,6 %25,8 %1 166 00092 %
Sub2,2 %2,5 %737 00058 %
AVA2,5 %2,5 %663 00052 %
C More Total1,1 %1,0 %207 00016 %
MTV yhteensä26,5 %31,9 %1 181 00093 %
Nelonen5,8 %7,9 %972 00076 %
Jim1,9 %1,4 %644 00051 %
Liv1,3 %1,4 %647 00051 %
Hero0,6 %0,9 %440 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,5 %1 041 00082 %
TV52,2 %2,0 %727 00057 %
Kutonen1,4 %1,1 %518 00041 %
Frii1,6 %1,7 %491 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,4 %442 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %872 00069 %
STAR Channel0,7 %0,7 %427 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %487 00038 %
Disney Finland2,9 %2,2 %639 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,2 %2,2 %385 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 230 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.