Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 1-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %25,8 %1 598 00061 %
Yle TV214,9 %11,4 %1 551 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %971 00037 %
Yle yhteensä44,4 %40,0 %1 849 00070 %
MTV316,8 %21,7 %1 632 00062 %
Sub4,7 %5,1 %1 178 00045 %
AVA2,1 %2,2 %755 00029 %
C More Total2,0 %2,2 %371 00014 %
MTV yhteensä25,6 %31,1 %1 818 00069 %
Nelonen6,6 %8,3 %1 401 00053 %
Jim2,5 %2,2 %887 00034 %
Liv1,2 %1,2 %769 00029 %
Hero0,9 %1,3 %600 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,0 %1 600 00061 %
TV53,4 %3,4 %1 062 00040 %
Kutonen3,1 %2,7 %875 00033 %
Frii1,4 %1,4 %590 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC1,0 %0,8 %521 00020 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,7 %1 350 00051 %
STAR Channel2,3 %2,0 %743 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %739 00028 %
Disney Finland5,9 %4,4 %1 039 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,2 %3,6 %706 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 138 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.