Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 1-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %12,4 %662 00047 %
Yle TV213,0 %9,1 %667 00047 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %268 00019 %
Yle yhteensä26,7 %23,0 %878 00062 %
MTV319,5 %23,2 %741 00052 %
Sub6,9 %7,1 %503 00036 %
AVA2,4 %2,2 %289 00020 %
C More Total2,2 %2,6 %136 00010 %
MTV yhteensä31,0 %35,1 %887 00063 %
Nelonen8,9 %11,4 %633 00045 %
Jim2,8 %2,4 %331 00023 %
Liv2,4 %2,5 %322 00023 %
Hero1,2 %1,6 %206 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,9 %770 00054 %
TV55,2 %5,4 %446 00031 %
Kutonen3,2 %3,3 %303 00021 %
Frii2,1 %1,8 %200 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC4,2 %3,3 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery14,9 %14,0 %630 00044 %
STAR Channel5,1 %4,4 %344 00024 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %232 00016 %
Disney Finland7,7 %6,5 %437 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,2 %4,5 %345 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 135 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.