Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 1-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,5 %3 176 00060 %
Yle TV214,3 %11,4 %3 043 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 930 00036 %
Yle yhteensä44,3 %39,8 %3 694 00069 %
MTV319,4 %23,9 %3 275 00061 %
Sub3,9 %4,1 %2 164 00041 %
AVA2,6 %2,7 %1 548 00029 %
C More Total1,4 %1,3 %611 00011 %
MTV yhteensä27,3 %32,1 %3 617 00068 %
Nelonen7,0 %9,0 %2 780 00052 %
Jim2,1 %1,7 %1 596 00030 %
Liv1,6 %1,8 %1 587 00030 %
Hero0,9 %1,2 %1 084 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,7 %3 165 00059 %
TV53,1 %3,0 %1 976 00037 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 441 00027 %
Frii1,8 %1,7 %1 143 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 098 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,6 %2 587 00049 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 301 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 222 00023 %
Disney Finland4,4 %3,4 %1 837 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,4 %2,9 %1 237 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 257 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.