Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
Viikot: 1-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 941 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,5 %1 495 00061 %
Yle TV215,5 %13,0 %1 420 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %916 00037 %
Yle yhteensä45,0 %41,3 %1 689 00069 %
MTV316,7 %21,3 %1 509 00061 %
Sub4,6 %5,1 %1 091 00044 %
AVA2,0 %2,1 %712 00029 %
C More Total1,9 %2,0 %339 00014 %
MTV yhteensä25,3 %30,5 %1 670 00068 %
Nelonen6,4 %8,1 %1 294 00053 %
Jim2,5 %2,1 %836 00034 %
Liv1,2 %1,2 %721 00029 %
Hero0,9 %1,3 %563 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,7 %1 474 00060 %
TV53,2 %3,3 %990 00040 %
Kutonen3,2 %2,7 %827 00034 %
Frii1,4 %1,4 %564 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %0,8 %491 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,5 %1 257 00051 %
STAR Channel2,3 %2,0 %694 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %701 00029 %
Disney Finland5,9 %4,4 %974 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,0 %3,4 %643 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 941 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.