Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 10-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,0 %3 470 00071 %
Yle TV214,2 %8,1 %3 253 00066 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %2 216 00045 %
Yle yhteensä45,4 %35,8 %3 856 00079 %
MTV316,1 %22,1 %3 604 00074 %
Sub3,2 %3,5 %2 572 00053 %
AVA2,0 %1,9 %1 930 00039 %
C More Total1,3 %0,9 %524 00011 %
MTV yhteensä22,6 %28,4 %3 913 00080 %
Nelonen9,1 %13,4 %3 417 00070 %
Jim2,5 %2,7 %2 083 00043 %
Liv2,4 %2,8 %2 146 00044 %
Hero1,2 %1,5 %1 437 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %20,4 %3 716 00076 %
TV53,2 %3,7 %2 458 00050 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 659 00034 %
Frii1,6 %1,8 %1 341 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %115 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 236 00025 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,8 %3 048 00062 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 791 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 460 00030 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 232 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %217 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %884 00018 %
Muut2,8 %2,4 %1 023 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.