Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 10-13/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,4 %1 695 00070 %
Yle TV215,5 %9,2 %1 614 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,6 %1 106 00046 %
Yle yhteensä46,7 %37,2 %1 876 00078 %
MTV313,7 %19,3 %1 727 00072 %
Sub3,6 %4,1 %1 343 00056 %
AVA1,3 %1,4 %872 00036 %
C More Total1,9 %1,3 %307 00013 %
MTV yhteensä20,5 %26,0 %1 899 00079 %
Nelonen8,1 %11,9 %1 646 00068 %
Jim2,7 %3,0 %1 080 00045 %
Liv1,6 %2,0 %961 00040 %
Hero1,3 %1,9 %768 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %18,7 %1 793 00075 %
TV53,4 %4,1 %1 250 00052 %
Kutonen3,0 %3,0 %977 00041 %
Frii1,2 %1,5 %671 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC0,6 %0,6 %575 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,8 %1 529 00064 %
STAR Channel2,7 %2,4 %968 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %846 00035 %
Disney Finland6,0 %4,5 %1 199 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %121 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %470 00020 %
Muut3,4 %3,0 %568 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 110 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.