Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 14-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,3 %1 711 00071 %
Yle TV210,6 %11,0 %1 663 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 129 00047 %
Yle yhteensä42,9 %39,2 %1 928 00080 %
MTV313,6 %18,0 %1 710 00071 %
Sub3,3 %3,5 %1 283 00053 %
AVA1,2 %1,1 %831 00035 %
C More Total2,5 %1,4 %397 00017 %
MTV yhteensä20,5 %24,1 %1 912 00079 %
Nelonen8,3 %10,8 %1 587 00066 %
Jim3,1 %3,3 %1 061 00044 %
Liv1,7 %1,7 %963 00040 %
Hero1,9 %2,5 %822 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,3 %1 779 00074 %
TV53,7 %3,9 %1 245 00052 %
Kutonen3,4 %3,7 %1 034 00043 %
Frii1,3 %1,4 %636 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %75 0003 %
TLC0,6 %0,5 %536 00022 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,9 %1 529 00064 %
STAR Channel2,5 %2,1 %912 00038 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %844 00035 %
Disney Finland6,1 %4,2 %1 175 00049 %
Music TV0,4 %0,1 %133 0006 %
AlfaTV0,3 %0,6 %455 00019 %
Muut3,7 %2,5 %557 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 125 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.