Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 14-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 298 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,0 %1 782 00069 %
Yle TV211,0 %11,0 %1 793 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 170 00045 %
Yle yhteensä42,8 %39,0 %2 072 00080 %
MTV313,6 %18,2 %1 826 00070 %
Sub3,4 %3,5 %1 355 00052 %
AVA1,2 %1,1 %856 00033 %
C More Total2,5 %1,5 %426 00016 %
MTV yhteensä20,7 %24,3 %2 052 00079 %
Nelonen8,4 %10,9 %1 696 00065 %
Jim3,0 %3,2 %1 087 00042 %
Liv1,6 %1,7 %987 00038 %
Hero1,8 %2,5 %831 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,3 %1 901 00073 %
TV53,6 %3,9 %1 294 00050 %
Kutonen3,3 %3,6 %1 057 00041 %
Frii1,3 %1,4 %647 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC0,6 %0,5 %548 00021 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,9 %1 601 00062 %
STAR Channel2,5 %2,1 %952 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %862 00033 %
Disney Finland6,1 %4,2 %1 221 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %136 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %459 00018 %
Muut3,8 %2,6 %597 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 298 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.