Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 14-17/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 702 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,1 %3 604 00068 %
Yle TV29,9 %9,1 %3 544 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 282 00043 %
Yle yhteensä42,2 %37,2 %4 182 00079 %
MTV315,8 %20,7 %3 784 00072 %
Sub3,1 %3,0 %2 594 00049 %
AVA1,8 %1,6 %1 820 00035 %
C More Total1,7 %0,9 %680 00013 %
MTV yhteensä22,4 %26,2 %4 182 00079 %
Nelonen10,0 %13,3 %3 546 00067 %
Jim2,8 %2,8 %2 035 00039 %
Liv2,5 %2,7 %2 195 00042 %
Hero1,5 %1,9 %1 503 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,7 %3 944 00075 %
TV53,3 %3,3 %2 467 00047 %
Kutonen2,3 %2,5 %1 791 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 298 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %118 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 162 00022 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,6 %3 122 00059 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 786 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 475 00028 %
Disney Finland5,1 %3,7 %2 289 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %233 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %867 00016 %
Muut3,1 %2,1 %1 043 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 702 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.