Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,5 %1 682 00070 %
Yle TV218,6 %10,6 %1 697 00071 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 176 00049 %
Yle yhteensä47,8 %37,0 %1 900 00079 %
MTV313,3 %19,6 %1 680 00070 %
Sub3,6 %4,3 %1 378 00057 %
AVA1,1 %1,2 %802 00033 %
C More Total1,1 %1,1 %268 00011 %
MTV yhteensä19,0 %26,3 %1 869 00078 %
Nelonen7,5 %11,2 %1 624 00068 %
Jim2,6 %3,1 %1 110 00046 %
Liv1,5 %1,8 %939 00039 %
Hero1,2 %1,7 %747 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %17,9 %1 773 00074 %
TV52,8 %3,3 %1 196 00050 %
Kutonen3,1 %3,1 %994 00041 %
Frii1,3 %1,5 %692 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %92 0004 %
TLC0,5 %0,5 %560 00023 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,5 %1 524 00063 %
STAR Channel2,4 %2,1 %940 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %836 00035 %
Disney Finland5,6 %4,3 %1 175 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %125 0005 %
AlfaTV0,4 %0,8 %507 00021 %
Muut4,8 %4,2 %637 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.