Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,4 %1 778 00071 %
Yle TV214,7 %7,6 %1 718 00069 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 187 00048 %
Yle yhteensä45,5 %34,1 %1 990 00080 %
MTV318,7 %26,1 %1 851 00074 %
Sub2,9 %3,3 %1 299 00052 %
AVA2,3 %2,1 %957 00038 %
C More Total0,3 %0,3 %174 0007 %
MTV yhteensä24,3 %31,7 %2 003 00080 %
Nelonen9,5 %13,6 %1 771 00071 %
Jim2,5 %2,7 %1 077 00043 %
Liv3,0 %3,0 %1 131 00045 %
Hero1,1 %1,3 %712 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %20,7 %1 919 00077 %
TV52,7 %2,8 %1 189 00048 %
Kutonen1,1 %1,2 %711 00029 %
Frii2,1 %2,3 %719 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %50 0002 %
TLC1,5 %1,3 %659 00026 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,9 %1 529 00061 %
STAR Channel1,9 %1,5 %802 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %632 00025 %
Disney Finland3,4 %2,6 %1 035 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %94 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %423 00017 %
Muut2,4 %2,1 %485 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.