Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,2 %3 594 00068 %
Yle TV216,9 %9,0 %3 632 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %2 465 00047 %
Yle yhteensä46,5 %35,2 %4 134 00079 %
MTV315,9 %22,9 %3 696 00070 %
Sub3,3 %3,8 %2 791 00053 %
AVA1,7 %1,7 %1 783 00034 %
C More Total0,8 %0,7 %488 0009 %
MTV yhteensä21,6 %29,1 %4 092 00078 %
Nelonen8,7 %12,7 %3 604 00068 %
Jim2,5 %2,9 %2 235 00042 %
Liv2,2 %2,5 %2 121 00040 %
Hero1,2 %1,5 %1 488 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %19,6 %3 914 00074 %
TV52,7 %3,1 %2 473 00047 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 763 00033 %
Frii1,6 %1,9 %1 425 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %153 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 241 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,7 %3 185 00060 %
STAR Channel2,2 %1,8 %1 809 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 503 00029 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 294 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %226 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %939 00018 %
Muut3,7 %3,2 %1 199 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 631 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.