Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,8 %31,7 %1 128 00096 %
Yle TV218,4 %8,8 %1 058 00090 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %888 00076 %
Yle yhteensä57,7 %44,2 %1 135 00097 %
MTV317,2 %26,5 %1 084 00092 %
Sub1,8 %2,2 %764 00065 %
AVA1,3 %1,1 %527 00045 %
C More Total0,5 %0,6 %117 00010 %
MTV yhteensä20,8 %30,4 %1 101 00094 %
Nelonen5,8 %8,8 %988 00084 %
Jim1,5 %1,6 %650 00055 %
Liv1,6 %1,9 %634 00054 %
Hero0,7 %0,9 %441 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %13,3 %1 022 00087 %
TV51,7 %2,1 %701 00060 %
Kutonen1,2 %1,3 %463 00040 %
Frii1,5 %1,9 %448 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %28 0002 %
TLC0,7 %0,6 %390 00033 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,6 %842 00072 %
STAR Channel0,9 %0,7 %438 00037 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %438 00037 %
Disney Finland2,7 %1,9 %588 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
AlfaTV0,6 %1,2 %421 00036 %
Muut2,4 %2,3 %340 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 143 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.