Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,8 %1 246 00088 %
Yle TV215,0 %8,9 %1 156 00081 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %891 00063 %
Yle yhteensä44,2 %34,7 %1 296 00091 %
MTV315,2 %21,4 %1 216 00086 %
Sub3,5 %4,0 %932 00066 %
AVA1,7 %1,8 %678 00048 %
C More Total0,7 %0,6 %133 0009 %
MTV yhteensä21,1 %27,8 %1 265 00089 %
Nelonen9,3 %13,5 %1 136 00080 %
Jim2,5 %2,7 %787 00055 %
Liv2,4 %2,6 %783 00055 %
Hero1,6 %2,0 %616 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %20,9 %1 206 00085 %
TV53,2 %3,1 %882 00062 %
Kutonen2,5 %2,4 %667 00047 %
Frii2,1 %2,4 %608 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %53 0004 %
TLC0,9 %0,8 %458 00032 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 075 00076 %
STAR Channel2,1 %1,8 %656 00046 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %615 00043 %
Disney Finland4,9 %3,6 %832 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %360 00025 %
Muut4,0 %2,9 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 343 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.