Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,8 %822 00059 %
Yle TV215,7 %9,6 %891 00064 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %478 00035 %
Yle yhteensä28,4 %21,3 %1 055 00076 %
MTV314,2 %18,8 %908 00066 %
Sub5,8 %6,2 %720 00052 %
AVA2,5 %2,4 %432 00031 %
C More Total1,2 %0,9 %149 00011 %
MTV yhteensä23,6 %28,3 %1 061 00077 %
Nelonen11,9 %16,3 %907 00066 %
Jim5,0 %5,8 %595 00043 %
Liv3,5 %3,3 %520 00038 %
Hero1,4 %1,7 %323 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %27,1 %1 032 00075 %
TV54,5 %4,8 %618 00045 %
Kutonen3,4 %3,1 %465 00034 %
Frii1,4 %1,5 %291 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %54 0004 %
TLC1,8 %1,5 %292 00021 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,8 %844 00061 %
STAR Channel4,8 %3,9 %513 00037 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %328 00024 %
Disney Finland7,6 %5,8 %618 00045 %
Music TV0,5 %0,3 %116 0008 %
AlfaTV0,1 %0,2 %117 0008 %
Muut5,9 %5,2 %331 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.