Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 6-9/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,2 %1 754 00068 %
Yle TV218,8 %10,6 %1 814 00070 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 231 00047 %
Yle yhteensä47,7 %36,7 %2 031 00078 %
MTV313,2 %19,6 %1 763 00068 %
Sub3,6 %4,4 %1 437 00055 %
AVA1,1 %1,2 %818 00032 %
C More Total1,1 %1,1 %298 00011 %
MTV yhteensä19,0 %26,3 %1 982 00076 %
Nelonen7,7 %11,4 %1 724 00066 %
Jim2,6 %3,1 %1 135 00044 %
Liv1,5 %1,8 %968 00037 %
Hero1,2 %1,7 %757 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %18,0 %1 881 00073 %
TV52,8 %3,3 %1 245 00048 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 021 00039 %
Frii1,2 %1,5 %701 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %100 0004 %
TLC0,5 %0,5 %574 00022 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,5 %1 593 00061 %
STAR Channel2,5 %2,1 %978 00038 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %856 00033 %
Disney Finland5,6 %4,3 %1 221 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %130 0005 %
AlfaTV0,4 %0,8 %512 00020 %
Muut5,0 %4,3 %692 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.