Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 592 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,6 %1 794 00069 %
Yle TV217,1 %9,2 %1 822 00070 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,4 %1 314 00051 %
Yle yhteensä48,7 %39,2 %2 068 00080 %
MTV313,2 %19,4 %1 842 00071 %
Sub3,7 %4,5 %1 454 00056 %
AVA1,3 %1,7 %898 00035 %
C More Total0,9 %0,8 %255 00010 %
MTV yhteensä19,1 %26,4 %2 042 00079 %
Nelonen6,8 %8,9 %1 757 00068 %
Jim3,2 %3,9 %1 214 00047 %
Liv1,5 %1,7 %1 039 00040 %
Hero1,3 %1,8 %824 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,3 %1 942 00075 %
TV52,5 %2,9 %1 237 00048 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 049 00040 %
Frii1,3 %1,4 %698 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %87 0003 %
TLC0,4 %0,4 %574 00022 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,6 %1 581 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 026 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %913 00035 %
Disney Finland5,8 %4,7 %1 287 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %137 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %544 00021 %
Muut4,2 %3,8 %687 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.