Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 895 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,1 %3 551 00073 %
Yle TV215,5 %8,7 %3 427 00070 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,2 %2 534 00052 %
Yle yhteensä48,3 %39,1 %3 936 00080 %
MTV315,5 %22,3 %3 627 00074 %
Sub3,1 %3,7 %2 662 00054 %
AVA1,9 %2,1 %1 868 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %387 0008 %
MTV yhteensä21,1 %28,5 %3 929 00080 %
Nelonen7,1 %9,3 %3 391 00069 %
Jim3,0 %3,6 %2 331 00048 %
Liv2,3 %2,3 %2 181 00045 %
Hero1,3 %1,7 %1 589 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,9 %3 736 00076 %
TV52,5 %2,6 %2 348 00048 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 783 00036 %
Frii1,8 %2,0 %1 446 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %132 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 251 00026 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,0 %3 031 00062 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 793 00037 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 586 00032 %
Disney Finland4,6 %3,7 %2 316 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %249 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 018 00021 %
Muut3,3 %2,9 %1 175 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 352 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.