Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 263 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 662 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,8 %3 682 00070 %
Yle TV215,8 %8,7 %3 649 00069 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,2 %2 599 00049 %
Yle yhteensä48,1 %38,8 %4 190 00080 %
MTV315,4 %22,2 %3 805 00072 %
Sub3,2 %3,8 %2 791 00053 %
AVA1,9 %2,0 %1 899 00036 %
C More Total0,6 %0,5 %434 0008 %
MTV yhteensä21,1 %28,5 %4 163 00079 %
Nelonen7,3 %9,5 %3 605 00069 %
Jim3,0 %3,6 %2 395 00046 %
Liv2,3 %2,3 %2 234 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 618 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %3 970 00075 %
TV52,5 %2,6 %2 421 00046 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 833 00035 %
Frii1,8 %1,9 %1 466 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %146 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 276 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %3 147 00060 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 877 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 624 00031 %
Disney Finland4,6 %3,7 %2 420 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %260 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 029 00020 %
Muut3,3 %2,9 %1 253 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 662 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.