Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 404 000
Viikot: 1-5/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 113 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,9 %1 726 00072 %
Yle TV216,8 %9,2 %1 695 00071 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,4 %1 273 00053 %
Yle yhteensä49,0 %39,6 %1 924 00080 %
MTV313,4 %19,6 %1 747 00073 %
Sub3,5 %4,4 %1 371 00057 %
AVA1,3 %1,7 %880 00037 %
C More Total0,8 %0,7 %222 0009 %
MTV yhteensä19,0 %26,3 %1 908 00079 %
Nelonen6,6 %8,7 %1 644 00068 %
Jim3,2 %3,9 %1 178 00049 %
Liv1,5 %1,7 %1 008 00042 %
Hero1,3 %1,8 %813 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,1 %1 816 00076 %
TV52,5 %2,9 %1 194 00050 %
Kutonen3,1 %2,9 %1 024 00043 %
Frii1,3 %1,5 %687 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %80 0003 %
TLC0,4 %0,4 %561 00023 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,6 %1 515 00063 %
STAR Channel2,5 %2,3 %976 00041 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %888 00037 %
Disney Finland5,8 %4,7 %1 222 00051 %
Music TV0,5 %0,2 %129 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %536 00022 %
Muut4,0 %3,6 %638 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 113 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.