Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 49-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %28,9 %1 570 00059 %
Yle TV210,6 %7,0 %1 449 00054 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,4 %1 056 00039 %
Yle yhteensä45,6 %39,3 %1 740 00065 %
MTV318,1 %24,5 %1 564 00058 %
Sub2,8 %3,0 %1 003 00037 %
AVA2,3 %2,2 %791 00030 %
C More Total0,7 %0,5 %200 0007 %
MTV yhteensä23,9 %30,2 %1 675 00063 %
Nelonen7,1 %8,9 %1 402 00052 %
Jim2,1 %2,0 %795 00030 %
Liv2,1 %1,8 %815 00030 %
Hero1,3 %1,5 %609 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,2 %1 561 00058 %
TV53,3 %3,3 %970 00036 %
Kutonen1,5 %1,5 %658 00025 %
Frii1,9 %1,9 %570 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %20 0001 %
TLC2,4 %1,9 %577 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,9 %1 246 00046 %
STAR Channel1,9 %2,0 %619 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %550 00021 %
Disney Finland3,7 %3,4 %862 00032 %
Paramount Network0,3 %0,2 %183 0007 %
AlfaTV1,1 %1,4 %522 00019 %
Muut3,3 %2,5 %523 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 915 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.