Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %30,1 %1 848 00069 %
Yle TV213,8 %10,8 %1 831 00068 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %1 259 00047 %
Yle yhteensä48,2 %44,5 %2 178 00081 %
MTV317,5 %22,3 %1 843 00068 %
Sub2,9 %3,3 %1 257 00047 %
AVA3,3 %3,3 %991 00037 %
C More Total0,6 %0,6 %281 00010 %
MTV yhteensä24,3 %29,5 %2 021 00075 %
Nelonen6,7 %7,9 %1 594 00059 %
Jim2,0 %1,5 %911 00034 %
Liv1,7 %1,5 %935 00035 %
Hero1,0 %1,3 %617 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,1 %1 805 00067 %
TV53,7 %3,4 %1 168 00043 %
Kutonen1,0 %0,8 %691 00026 %
Frii2,5 %2,4 %745 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0000 %
TLC2,8 %2,5 %699 00026 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,1 %1 506 00056 %
STAR Channel1,5 %1,2 %689 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %631 00023 %
Disney Finland3,4 %2,6 %982 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %7 0000 %
Muut2,9 %2,4 %670 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 377 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.