Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-52/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 616 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %28,7 %3 560 00067 %
Yle TV216,0 %13,8 %3 636 00068 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %2 423 00046 %
Yle yhteensä48,9 %45,8 %4 208 00079 %
MTV315,6 %20,4 %3 579 00067 %
Sub3,5 %3,9 %2 567 00048 %
AVA2,5 %2,5 %1 804 00034 %
C More Total0,9 %1,2 %688 00013 %
MTV yhteensä22,5 %28,0 %3 931 00074 %
Nelonen6,2 %6,9 %3 057 00058 %
Jim2,3 %1,8 %1 909 00036 %
Liv1,4 %1,3 %1 787 00034 %
Hero0,9 %1,2 %1 272 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,3 %3 480 00066 %
TV53,9 %4,0 %2 335 00044 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 570 00030 %
Frii2,0 %1,9 %1 423 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0001 %
TLC1,9 %1,7 %1 274 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,2 %2 943 00055 %
STAR Channel1,9 %1,4 %1 489 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 450 00027 %
Disney Finland4,7 %3,3 %2 113 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %16 0000 %
Muut3,6 %3,0 %1 450 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 616 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.