Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 983 000
Viikot: 1-4/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %26,9 %3 271 00066 %
Yle TV214,3 %9,1 %3 061 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %2 170 00044 %
Yle yhteensä44,5 %39,4 %3 669 00074 %
MTV318,1 %23,6 %3 355 00067 %
Sub4,0 %4,7 %2 320 00047 %
AVA2,7 %2,9 %1 735 00035 %
C More Total1,1 %1,2 %579 00012 %
MTV yhteensä25,9 %32,4 %3 649 00073 %
Nelonen5,5 %6,6 %2 770 00056 %
Jim2,2 %1,7 %1 799 00036 %
Liv1,7 %2,0 %1 796 00036 %
Hero1,0 %1,5 %1 303 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,7 %3 213 00064 %
TV53,6 %3,7 %2 286 00046 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 641 00033 %
Frii1,8 %1,8 %1 286 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %43 0001 %
TLC2,5 %2,3 %1 229 00025 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,1 %2 817 00057 %
STAR Channel1,9 %1,6 %1 487 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 420 00028 %
Disney Finland4,6 %3,4 %2 071 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,3 %3,6 %1 328 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 208 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.