Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 271 000
Viikot: 1-4/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %32,8 %1 214 00095 %
Yle TV215,6 %9,3 %1 111 00087 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,0 %962 00076 %
Yle yhteensä52,9 %46,2 %1 225 00096 %
MTV319,3 %26,0 %1 179 00093 %
Sub2,7 %3,4 %801 00063 %
AVA2,6 %2,8 %733 00058 %
C More Total0,9 %1,0 %183 00014 %
MTV yhteensä25,5 %33,1 %1 192 00094 %
Nelonen4,4 %5,3 %954 00075 %
Jim2,0 %1,3 %687 00054 %
Liv1,2 %1,4 %669 00053 %
Hero0,7 %1,0 %520 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,1 %1 041 00082 %
TV52,4 %2,4 %807 00063 %
Kutonen1,5 %1,2 %579 00046 %
Frii1,8 %1,9 %552 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC2,2 %2,0 %476 00037 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %931 00073 %
STAR Channel0,8 %0,6 %480 00038 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %552 00043 %
Disney Finland3,0 %2,1 %704 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,5 %2,5 %381 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 230 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.