Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 14-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,1 %1 107 00080 %
Yle TV28,3 %7,5 %958 00070 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %730 00053 %
Yle yhteensä36,7 %34,2 %1 182 00086 %
MTV316,8 %19,7 %1 097 00080 %
Sub4,8 %5,2 %755 00055 %
AVA3,1 %3,3 %588 00043 %
C More Total1,5 %1,5 %223 00016 %
MTV yhteensä26,2 %29,7 %1 167 00085 %
Nelonen9,6 %13,2 %975 00071 %
Jim2,2 %2,0 %628 00046 %
Liv1,8 %1,8 %584 00042 %
Hero1,0 %1,3 %439 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,3 %1 087 00079 %
TV55,1 %5,3 %764 00056 %
Kutonen3,3 %2,9 %589 00043 %
Frii1,8 %1,4 %439 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC1,3 %1,1 %383 00028 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,4 %950 00069 %
STAR Channel2,1 %1,6 %472 00034 %
National Geographic Channel3,6 %1,9 %499 00036 %
Disney Finland5,7 %3,5 %691 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,8 %3,6 %402 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 284 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.