Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 14-17/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %26,1 %1 598 00061 %
Yle TV210,8 %9,3 %1 531 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %979 00037 %
Yle yhteensä41,6 %38,2 %1 856 00071 %
MTV315,9 %19,3 %1 645 00063 %
Sub5,0 %5,4 %1 186 00045 %
AVA2,1 %2,3 %781 00030 %
C More Total2,4 %2,9 %421 00016 %
MTV yhteensä25,4 %29,9 %1 843 00070 %
Nelonen7,5 %9,9 %1 438 00055 %
Jim2,7 %2,3 %927 00035 %
Liv1,1 %1,1 %769 00029 %
Hero0,8 %1,1 %592 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,4 %1 656 00063 %
TV54,5 %5,1 %1 156 00044 %
Kutonen3,7 %3,3 %909 00035 %
Frii1,3 %1,2 %598 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC0,8 %0,6 %526 00020 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,8 %1 433 00054 %
STAR Channel2,4 %2,0 %790 00030 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %737 00028 %
Disney Finland5,9 %4,1 %1 071 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,8 %4,0 %716 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 179 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.