Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 27-30/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %26,3 %1 506 00056 %
Yle TV214,5 %13,5 %1 418 00053 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,9 %878 00033 %
Yle yhteensä44,6 %42,7 %1 778 00066 %
MTV320,3 %23,6 %1 556 00058 %
Sub3,6 %3,7 %984 00036 %
AVA3,4 %3,7 %762 00028 %
C More Total0,8 %0,3 %226 0008 %
MTV yhteensä28,1 %31,3 %1 744 00065 %
Nelonen5,7 %6,6 %1 216 00045 %
Jim1,9 %1,3 %649 00024 %
Liv2,2 %2,2 %761 00028 %
Hero1,1 %1,7 %494 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %11,8 %1 439 00053 %
TV52,9 %2,4 %870 00032 %
Kutonen1,3 %1,1 %557 00021 %
Frii2,7 %2,3 %524 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,1 %2,6 %589 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,6 %1 206 00045 %
STAR Channel1,7 %1,6 %539 00020 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %472 00017 %
Disney Finland3,4 %2,9 %772 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,7 %576 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.