Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 697 000
Viikot: 22-26/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %26,0 %1 556 00058 %
Yle TV210,4 %10,8 %1 446 00054 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,4 %890 00033 %
Yle yhteensä42,1 %39,1 %1 814 00067 %
MTV323,4 %26,9 %1 647 00061 %
Sub3,3 %3,4 %992 00037 %
AVA3,8 %4,0 %828 00031 %
C More Total0,7 %0,3 %208 0008 %
MTV yhteensä31,2 %34,6 %1 802 00067 %
Nelonen6,5 %7,8 %1 314 00049 %
Jim1,9 %1,6 %721 00027 %
Liv2,3 %2,3 %824 00031 %
Hero0,9 %1,3 %517 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,0 %1 527 00057 %
TV53,2 %2,8 %934 00035 %
Kutonen1,1 %1,1 %550 00020 %
Frii2,5 %2,4 %541 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,8 %2,5 %557 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,9 %1 252 00046 %
STAR Channel1,5 %1,4 %551 00020 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %462 00017 %
Disney Finland3,1 %2,5 %790 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,3 %1,9 %469 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 128 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.